Idea untuk pengebumian ekologi

Bagaimana dengan kematian yang dibalut dengan daun pisang, atau menguburkan orang yang anda sayangi dalam keranda bulu ekologi atau melihat bagaimana abu orang yang anda sayangi berubah menjadi semak mawar. Bagi sesiapa yang berminat untuk menjalani gaya hidup yang lebih lestari, inilah masanya untuk mula memikirkan perkara seperti ini juga.

Menulis mengenai kematian beretika tidaklah mudah. Sebilangan orang mungkin tersinggung dengan anggapan penuai muram hijau. Tetapi dengan jumlah penduduk dunia lebih dari tujuh miliar orang dan kira-kira 150,000 kematian setiap hari di seluruh dunia, sudah tiba masanya kita memandang serius kesan kematian terhadap alam sekitar.

Dengan ini, berikut adalah beberapa idea untuk tujuan perjalanan yang lebih lestari dan mesra alam:

Perpisahan yang berterusan

Membuat perpisahan atau bangun adalah proses penting bagi keluarga dan rakan-rakan, sementara mereka melakukan dokumen seperti sijil kematian, kita mesti menyediakan segala cara dengan cara yang paling mampan, melayani makanan tempatan, mengelakkan produk daging, menghindari lilin, membuat berita kematian di kertas kitar semula dan idea lain sentiasa mencari kemampanan.

Terumbu karang

Kremasi bukanlah cara yang berterusan untuk meneruskannya, tetapi jika itulah cara yang anda pilih, mengapa tidak memastikan abu anda berubah menjadi sesuatu yang bermanfaat bagi alam sekitar? Sebagai contoh, di terumbu karang buatan yang indah untuk menyokong kehidupan laut ketika terumbu tradisional mengalami kemerosotan yang ketara. Ini adalah salah satu pilihan yang telah ditawarkan oleh beberapa rumah pengebumian di Amerika Syarikat

Anda mungkin juga meminati .. Syampu semula jadi dengan gel aloe vera dan minyak pati

Pembakaran tanpa gas

Selain itu, alternatif untuk kremasi adalah resominasi, yang menggunakan hidrolisis alkali dan bukannya api untuk memecah badan secara kimia, mengurangkan pelepasan gas rumah hijau dari rumah pengebumian sekitar 35%. Cecair bebas DNA yang steril yang dihasilkan dikembalikan ke kitaran air, sementara abu tulang yang menyertainya tetap dalam guci untuk diberikan kepada orang yang tersayang.

Urn Biodegradasi

Bercakap mengenai guci, Bios Urn telah mencipta sebuah guci biodegradasi yang hebat, yang direka untuk menempatkan benih pokok. Setelah guci dikebumikan, pokok mula tumbuh, guci itu terurai dan, akhirnya, keseluruhan struktur menjadi sebahagian dari tanah dan bertindak sebagai baja untuk pokok tersebut.

Keranda bulu

Pertumbuhan pesat pasar keranda biodegradasi seiring dengan peningkatan bahan yang tersedia untuk pengebumian.

Di Britain, anyaman dan kadbod masih merupakan alternatif yang paling biasa, tetapi sekarang semuanya dari daun pisang hingga buluh digunakan.

Idea untuk Pengebumian Hijau 1

Wool juga semakin popular - Hainsworth, salah satu kilang tekstil terkemuka di UK, melaporkan peningkatan 700% permintaan untuk peti wolnya antara 2011 dan 2012.

Kayu yang ditambak

Bagi pencinta keranda yang lebih tradisional, tidak perlu beralih ke mahoni, yang sering digunakan untuk membuat keranda kayu berkualiti tinggi, walaupun berasal dari pohon hutan hujan yang terancam punah.

Anda mungkin juga berminat .. Benih surat khabar

Sebaliknya, adalah mungkin untuk memilih peti mati yang terbuat dari kayu dari sumber lestari, dibuat dengan kayu yang ditambak atau ditanam di hutan lestari dan dengan lapisan kapas yang dapat terurai secara biodegradasi.

Elakkan bunga

Adalah biasa untuk menghantar bunga kepada mereka yang menderita. Walau bijaksana ini, bunga potong mempunyai harga ekologi yang tinggi.

Daripada karangan bunga biasa, sumbangan boleh diberikan kepada badan amal ekologi atas nama si mati. Atau hantarkan sebagai alternatif gubahan bunga: tanaman atau pokok yang akan hidup seketika; baucar rawatan diri untuk seseorang yang berkabung; atau sesuatu yang praktikal seperti membawa beberapa makanan untuk orang yang berkabung - dalam masa yang sukar, isyarat persahabatan kecil dapat membuat semua perbezaan.

Berkongsi perjalanan

Pengebumian sering membawa perjalanan jauh, cuba kongsi perjalanan dengan rakan atau keluarga atau gunakan perkhidmatan berkongsi kereta. Sekiranya anda terpaksa menempuh perjalanan jauh, ingatlah peraturan "kereta api mengalahkan pesawat" dan pastikan jejak karbon anda rendah.

Terdapat lebih banyak pilihan dan idea baru sehingga pengebumian, perpisahan kita dengan dunia duniawi, adalah sesuatu yang tidak bermaksud terus mencemarkan dan merosakkan sumber-sumber planet miskin kita.

Bagaimana dalam semua bidang kehidupan perlu meletakkan kepala dan memikirkan semula untuk mencari alternatif yang lebih baik untuk semua orang.

Disyorkan

Halia, khasiat, faedah, penanaman dan cara menggunakannya menurunkan berat badan
Pudina: kebaikan tanaman ini
Chia, kegunaan, sifat kontraindikasi dan banyak lagi