7 tahun kemudian, McCombo terakhir yang dijual di Iceland masih hampir utuh

McDonald ditutup di Iceland pada tahun 2009, McCombo terakhir yang dijual diletakkan di bawah loceng kaca di National Museum of Iceland, memikirkan bahawa ia akan berlangsung paling lama setahun dalam pameran, namun tahun-tahun berlalu dan ia berlanjutan tanpa membusuk atau meletakkan berkulat, sebenarnya masih hampir sama dengan hari pertama.

Nampaknya puluhan bahan pengawet yang ditempatkan syarikat di makanan ringan ini berfungsi untuk hamburger dan ia tidak dimakan oleh bakteria.

terakhir-mcdonalds

Pada masa ini muzium memberikan hamburger terkenal dengan kentang gorengnya ke sebuah Hostel yang dibuat dengan bas di R eykjavik. Di Hostel hamburger dan kentang gorengnya dipamerkan di hadapan kamera web, di mana semua orang dapat melihat proses penguraiannya yang sangat perlahan secara langsung.

Hari terakhir McDonalds membuka pintunya di Iceland adalah pada 31 Oktober 2009, ditutup selamanya kerana krisis ekonomi yang hebat yang dilalui oleh negara ini dan penjualan rantai yang rendah.

Pada hari itu seorang lelaki bernama Hjortur Smarason membeli Mc Combo sebagai cenderahati. Smarason tidak berniat memakannya, tetapi ingin tetap menahannya kerana ingin tahu, dan kerana dia melihatnya sebagai potongan sejarah.

Tidak ada yang dapat membayangkan pada waktu itu bahawa hampir 8 tahun kemudian, makanan yang sepatutnya menjadi tarikan yang ditonton oleh ratusan orang dalam talian dan secara peribadi ketika mereka mengunjungi Reykjavik.

Saya tertanya-tanya, kita semua tahu bahawa makanan McDonald adalah sampah, tetapi adakah mereka perlu memasukkan begitu banyak bahan pengawet ke dalam makanan yang sepatutnya dibuat dan dijual pada masa ini?

Disyorkan

Halia, khasiat, faedah, penanaman dan cara menggunakannya menurunkan berat badan
Pudina: kebaikan tanaman ini
Chia, kegunaan, sifat kontraindikasi dan banyak lagi