Dinding dengan tin aluminium

Sudah lama saya berfikir bahawa kita mesti mencari penyelesaian kreatif untuk salah satu masalah yang paling serius, bahawa abad dan sedikit kepenggunaan meninggalkan kita dan meninggalkan kita; Saya bercakap mengenai sejumlah besar sampah yang kita semua hasilkan setiap hari.

Sejak saya berpindah dari Barcelona, ​​ke kawasan pergunungan Andean di Chile, saya menyedari betapa besarnya masalah ini; Di sini, di tengah gunung, tidak ada tempat untuk dikitar semula, tidak ada bekas berwarna, jadi anda harus mencari pilihan untuk sampah yang dihasilkannya dan yang lain tinggalkan sebagai hadiah, di luar sana.

Dalam pengertian itu dan diilhamkan oleh Michael Reynolds (The Garbage Warrior) kami memulakan dengan beberapa idea, yang pertama adalah menggunakan kotak bata tetra yang diisi dengan semua plastik yang dibuang di rumah: anda boleh membaca lebih lanjut mengenainya di: // ecocosas.com/arq/aislante-con-cajas-de-tetra-brick-y-plastico/.

IMG_1358ecocosas

Yang kedua adalah menggunakan botol kaca dengan cara yang berbeza untuk membuat dinding yang, selain cantik, akan memungkinkan berlalunya cahaya antara persekitaran, seperti yang kita bincangkan di: //ecocosas.com/arq/paredes-botellas-vidrio/

IMG_1292_ecocosas

Sekarang giliran kaleng bir dan soda, idenya adalah bahawa mereka berfungsi dengan penebat di dinding membuat ruang udara, dan kemudian ditutup dengan lumpur, perkara pertama adalah mendapatkan sebilangan besar kaleng, banyak dikumpulkan di tempat seperti perhentian bas, yang lain disimpan oleh rakan dan beberapa tempat saya sendiri.

Setelah meletakkan tin, kita harus menyusunnya di dinding, tugasnya tidak mudah, tetapi dengan kepintaran, menghancurkan beberapa, itu dapat dicapai. Yang ideal adalah membentuk barisan di mana kaleng dengan beberapa perforasi di bahagian bawah untuk membuat terowong udara, untuk meletakkan lumpur diperlukan elemen tambahan, iaitu kandang ayam, ia mesti diletakkan dengan bakul ke bawah, Tulang, bahagian jalinannya menghadap ke sisi, kerana jika diletakkan terbalik tidak akan menopang berat lumpur dengan betul.

Anda mungkin juga meminati .. Penuaian air hujan. Salurkan, kumpulkan dan simpan

Lumpur diletakkan sedikit demi sedikit, menekannya, anda juga boleh menggunakan tanah bersimen, atau simen, tetapi sifat termal tidak akan sama.

IMG_2640

Di sisi lain dinding, ada kayu, kerana di mana kita melihatnya adalah elemen semula jadi untuk membangun kerana sifatnya yang berlimpah dan anti gempa, jaring kandang ayam dapat dikepang atau dililit dengan kira-kira 10mm staples. yang lebih sederhana, lumpur atau apa sahaja yang dipilih untuk melepa, ia mesti dilakukan sepanjang hari yang sama, atau dalam beberapa hari paling banyak, sehingga semuanya kering bersama-sama jika ada retakan, maka kita dapat menyiapkan sedikit berair untuk menutupi Mereka, akhirnya kita dapat melukis dengan kapur, tidak lama lagi saya akan mengajar anda cara menyiapkan kapur tahan dan dengan warna, agar dapat melukis dengan cara yang lebih semula jadi.

Gunakan juga kaleng untuk membuat dinding kecil, seperti partisi dengan semen tulen, menggunakan kaleng sebagai elemen untuk menjimatkan bahan, dan pastikan bahawa simen disusun dalam sarang lebah, yang memberikan struktur yang sangat padat, idea ini diambil dari Michael Reynolds , dan saya mesti mengatakan bahawa luar biasa betapa kukuhnya dinding yang dibuat seperti ini.

landship-close-of-botol-and-can-wall-before-to-plastering-300x225-

Kita harus belajar untuk tidak menghasilkan begitu banyak sampah, dan untuk menggunakan kembali apa yang kita hasilkan, kita harus memahami bahawa kita hidup di planet yang terbatas, dan setiap hari yang berlalu kita semakin hampir ke arah itu, kita mesti meninggalkan ruang dan masa untuk alam semula jadi ruang yang kita memusnahkan dan mencemarkan, supaya planet ini dapat terus menjadi tuan rumah kehidupan seperti yang berlaku hingga sekarang.

Disyorkan

Halia, khasiat, faedah, penanaman dan cara menggunakannya menurunkan berat badan
Pudina: kebaikan tanaman ini
Chia, kegunaan, sifat kontraindikasi dan banyak lagi