Ketahui cara membina rumah hijau dan lestari

The pembinaan rumah mampan dan ekologi hari ini pilihan yang semakin ramai orang menganggap apabila memulakan projek untuk sebuah rumah. Fakta memikirkan projek yang mempertimbangkan untuk mengurangkan kesan persekitaran terhadap pembinaan merupakan salah satu masalah yang menjadikan rumah lebih ekologi dan sihat.

rumah yang lestari dan ekologi

Jenis perumahan ini, yang dirancang dari sudut pandang persekitaran , memerlukan perhatian khusus dalam sistem pembinaan, dalam pemilihan bahan dan dalam reka bentuk yang sesuai dengan kriteria penjimatan tenaga.

Untuk membina rumah ekologi adalah penting untuk mengetengahkan beberapa perkara penting:

1 Bahan rumah jenis ini mestilah asli dan mempunyai kesan persekitaran yang paling sedikit. Contohnya, penggunaan struktur kayu atau penebat semula jadi atau bahan kitar semula adalah salah satu ciri utama rumah lestari dan ekologi.

2 Pembinaan melalui sistem yang cekap. Untuk jenis perumahan ini, penting untuk menekankan bahawa keseluruhan sistem pembinaan mestilah seefisien mungkin untuk mengurangkan kos tenaga dan penggunaan air semasa proses pelaksanaan. Pada masa ini terdapat sistem pasang siap untuk rumah dengan struktur kayu laminasi atau kerangka ringan yang memungkinkan pengurangan masa pelaksanaan yang besar dan pengurangan penggunaan tenaga ke tahap minimum.

3 Rumah yang lestari dan hijau mesti menjadi rumah yang cekap tenaga . Semasa peringkat projek, penting untuk mempertimbangkan jenis penebat, pertukangan dan reka bentuk seni bina yang berorientasikan kriteria bioklimatik. Semua ini dengan tujuan untuk memperoleh kecekapan tenaga rumah yang paling tinggi dan dengan itu, mengurangkan penggunaannya sepanjang hayat penggunaannya. Rumah yang menggunakan lebih sedikit tenaga adalah rumah yang lebih lestari dan ekologi.

Disyorkan

Halia, khasiat, faedah, penanaman dan cara menggunakannya menurunkan berat badan
Pudina: kebaikan tanaman ini
Chia, kegunaan, sifat kontraindikasi dan banyak lagi