Cara membuang lilin dan racun perosak dari sebiji epal

Epal adalah salah satu buah terbaik yang penuh dengan antioksidan dan vitamin, tetapi malangnya penuh dengan racun perosak dan sering dengan lapisan lilin yang jahat.

Sekiranya menanam pokok epal anda sendiri tidak mungkin, kami membawakan kaedah mudah dan cepat ini untuk menjadikan epal anda menjadi epal lagi.

Epal sering tertutup kerana ia tahan lebih lama dan kelihatan sangat cantik, dengan cara ini mereka boleh menjual epal yang berumur satu tahun dan kelihatan seperti baru sahaja dituai.

epal-31

Pada lilin epal.

Lilin adalah berasaskan tumbuhan dan tidak beracun, tetapi saya tidak mahu epal saya terasa seperti lilin.

Saya secara peribadi lebih suka epal legap dan jika anda dapat diketuk oleh burung yang merupakan kawalan kualiti terbaik yang boleh kita miliki.

Tetapi ada kalanya tidak ada pilihan selain membelinya di pasar raya, kaedah ini juga berfungsi untuk membuang racun perosak dan untuk jenis buah-buahan dan sayur-sayuran lain.

Bahan yang diperlukan:

  • Natrium bikarbonat.
  • Apple vinager.
  • Berus lembut.

Prosedur membuang lilin dan racun perosak dari epal atau buah-buahan lain.

Kami mengisi mangkuk atau mesin basuh pinggan mangkuk dengan air suam dan menambah satu sendok makan Bikarbonat dan satu sudu cuka untuk setiap liter air, biarkan merendam selama beberapa minit dan kemudian sapu lilin itu seolah-olah dengan sihir, akhirnya kami bilas dengan air bersih.

epal di singki

Seperti yang saya katakan, ini boleh dilakukan dengan sayur-sayuran lain untuk pembersihan yang betul.

Sabun atau peluntur tidak boleh digunakan kerana boleh meninggalkan racun lain di dalam buah atau sayur-sayuran kita, selain memberi mereka rasa tidak enak, pembilasan harus dilakukan secara langsung di bawah keran, dengan cara ini kita memastikan bahawa air yang bergerak memasuki semua liang dan menghilangkan kesan racun perosak dan bahan lain dengan berkesan.

Anda mungkin juga berminat .. Cara membersihkan ketuhar tanpa racun

Buah-buahan dan sayur-sayuran selalu dibasuh ketika hendak dimakan dan tidak sebelumnya, kerana jika kita mencucinya dan kemudian menyimpannya tanpa pengeringan dengan sangat baik, mereka mudah terkena kulat.

Baiklah, saya harap maklumat ini berguna untuk anda dan anda kongsikan untuk menjadikan dunia ini lebih baik dengan ketoksikan di persekitaran kita.

Disyorkan

Halia, khasiat, faedah, penanaman dan cara menggunakannya menurunkan berat badan
Pudina: kebaikan tanaman ini
Chia, kegunaan, sifat kontraindikasi dan banyak lagi